Jak řeklê, tak ôdělalê! Jaké to ale bôde mět smêsl?
Od nás – Slêbê se maji plnit, to je uplně v pořádkô. Né dêcky ale přênesó to, co se od nich očekává. Od prosênca začnó jezdit vlakê ze Dzbela na Moravskó Třebovó. Otázkó ale je, pro keho?
Je jasny, že dêž se neco rozbije, těžko se to lepi dohromadê. V tymto připadě před třema letama rozhodnôtim Pardubickyho kraja bêlo rozbity vlakovy propojeni z Prostijova na Moravskó Třebovó. A čim dyl vlakê nejezdijó, tym huř se bôdó lêdi zpátky ôčet se s něma vozêt. Snaha Pardubickyho kraja ôdělat aspoň neco, je rozhodně chválêhodná, ale je otázkó, ešlê v takové podobě to má vubec nejaké smêsl.
Bohapôsty nádraži ve Dzbelô s dřevěnéma záchodama a zamčenó čekárnó se má od novyho jizdniho řádô, keré začne platit v prosêncô, stat přestupni stanicó, gde bê lêdi na dalši spoj mělê čekat v tym lepšim připadě 20 minôt, v tym horšim aji 50. Ptalê smê se na to Jaroslava Tomikovyho, keré je ředitelem KIDSOKô, co má na starosti veřejnó dopravô v Olomóckym krajô, co se s tém dá dělat. Ten nám řikal, že se sice s Pardubickym krajem domlovilê na nejaké studiê, kerá se fčêl přêpravôje, ale aji bez ohledô na jeji závěrê v Pardubicách novy vlakê objednalê. Na trati ze Dzbela dál na Moravskó totiž ôž hospodaři právě Pardubické kraj.
Návrh, keré se objevil v červnô, se pré snažêl Olomócké kraj přêpominkovat, ale zustal nezměněné až do konečné verze. Dalši připadná změna přêpadá v uvahô až v červnô. Ředitel KIDSOKô eště řikal, že jizdni řád z Prostijova do Dzbela považôjó za stabilizované, tym pádem bê očekávalê, že se od něho bôdó odvijet aji dalši připoje. To samo si ovšem asi mêslijó aji v Pardubicách. V jejich připadě v usekô Česká Třebová – Moravská Třebová, z keryho vêcházelê přê svym návrhô. Tagže rozlósknót to k obóstranné spokojenosti bôde eště pořádné ořech.