PRYOŘI vêpôstilê Žômpô a každó chviló ôž pofrčijó v Trabóchô
Ze Senice, té na Hané – Ê dêž mozêkanti z PRYORô nésó jenom ze Senice, má tadê kapela svoje domovsky právo. Rockeři obrážijó zábavê po celé Hané, ale kromě teho maji na kontě jedno cédéčko a néni to tak dlóho, co na Jutubko chrstlê Žômpô, teda svuj premiorové videoklip.
Povidal nám zpěvák Petr Jiřičku, že toto je ale teprová jenom začátek. „Ôž brzo bôdem točêt dalši k pisničce Trabóch. Kromě Žômpê letos vêrobimê eště třê klipê, abêhmê pak mělê z čeho vêbirat, protože s tym chcemê jit dál na televizô Rebel,“ prozradil Petin Furtovnikô.
Z tech zmiňovanéch dalšich třech klipu bôdó dva stary flákê, jeden bôde uplná novinka, kerá néni eště ani hotová. „To pak bôdemê mosêt promêslêt, ešlê jô dodámê na naše novy cédéčko nebo jô vêpôstimê do světa samotnó,“ prozradil nám. Co je ale na PRYORô zajimavyho? Klôci a jedno děvče, se pôstilê do šlágru s hanáckéma textama. Že bê ale chtělê stavět na slávě, kteró to přêneslo dnes ôž bévalymô Stracenymô Rájô z nedalekéch Mezêc ô Nákla si Petr nemêsli. „Nekery tê pisničkê só aji deset let stary, vznikalê nezávisle na Rájô. Spiš smê je nechtělê hrát, abêhmê jim nelezlê do zeli. Že smê s tym fčêl vêlezlê ven, bêlo spiš naopak na popud Lukáša Mikôlkovyho ze Stracenyho Rája, s kerym smê mozêkantskê takê spolôpracovalê,“ řiká s tym, že prvni cédo bêlo eště tak nejak pul na pul s českéma textama, protože pořáď váhalê, na keró stranô se vrtnóm, fčêl ôž ale maji ve věcê jasno, to drôhy bôde komplet hanácky.
A je jednodôšši psat pisničkê s českéma nebo hanáckéma textama? „V hanáčťêně to rozhodně néni žádná prdel napsat text, abê pasoval do frázováni, přê tem bêl furt opravdô hanácké. Ê tak je ale jasny, že v každé dědině se mlovi trochô jináč, tagže sténě muže negdo řict, že neco bê mělo bêt tak nebo onak. Žádná hanácká mlovnica ale neexistôje, tož to néni ani duvod nejak řešêt, protože se nedá řict, v kerym mistě je ta pravá hanáčtêna,“ odpovidá na našô posledni otázkô Petr Jiřičku z kapelê PRYOR. A mê se pod to mužem jenom podepsat. Běžná hanáčtêna néni žádné folklór, je to žêvé jazêk, co se furt nejak vêviji a je to naopak dobře. Dává to dukaz, že rozhodně nende o mrtvi nářeči a že muže mět aji svojô sóčasnó podpobô a kulturô.