Veteráni v sobotô zase vêrazijó na Hanácké okruh. Tentokrát směr Tovačov!
Od nás se zprávó ze SKAMô – Néni to žádné Masarykuv okruh a néni to autodrom v Mostě, ani Hungaroring. Hanácké okruh má totiž každé rok jinó trasô a fára na něm rozhodně netrhaji světovy rekordê.
Ôž nekolêkáté rok tymto časem se na nás obracijó ze Středomoravskyho Klubô Automobilistu a Motocyklistu (SKAM), že abêchmê vás pozvalê na Hanácké okruh, keré se jede jednó tam a jindová zase jinde. Co je ale duležêty, že je ôrčêné pro veteránsky vozitka, tagže aji pro tê, keři nemaji neco takovyho v kulni schovanyho, je to atraktivni podivaná.
Letos se vêjiždi směr Tovačov. A protože o tem prd vimê, nechávámê slovo Jiřimô Kohličkovi, keré to má tak trochô pod palcem, a proto nebôdemê psat žádny blôdê. Dêž bôdete chtět, nandite si svoje misto na trati a přêndite se mrkinót.
V sobotu 21. 7. opět Hanou zaplaví historické automobily a motocykly
SKAM Olomouc (Středomoravský Klub Automobilistů a Motocyklistů) pořádá za podpory Olomouckého kraje a pod záštitou primátora statutárního města Olomouce pana Antonína Staňka jubilejní XX. ročník Hanáckého okruhu, soutěže historických automobilů a motocyklů vyrobených do roku 1939.
Automobily a motocykly vyrobené převážně v prvorepublikovém Československu budou pro veřejnost vystaveny od 9.30 hodin v Rudolfově aleji. Diváci se mohou zúčastnit soutěže elegance a rozhodnout, který z více než devadesáti automobilů a dvacetipěti motocyklů získá cenu primátora o nejkrásnější stroj. Prvorepublikovou atmosféru v prostoru hudebního altánku u fontány navodí nejen Olomoucký Dixieland Jazz Band, ale i posádky oděnné v dobovém oblečení.
Kromě všech známých československých automobilových značek jako Aero, Praga, Škoda, Tatra, Walter, Wikov a Zbrojovka Brno se představí také zahraniční automobily jako například Bugatti, Bentley, BMW, Mercedes, Chevrolet, Ford, Opel,Renault, Triumph a další značky. Samozřejmě, že i mezi motocykly najdeme zvučná jména. Kromě našich značek Jawa a ČZ budou na Hanáckém okruhu k vidění například také Ariel, Harley Davidson, BMW, BSA, Matchless, Norton, NSU, Zündapp a jiné. Nejzastoupenější značkou vůbec bude Tatra. Těchto oblíbených moravských automobilů se sjede na dvacet! Není bez zajímavosti, že ze 114 vozidel jich bylo 97 vyrobeno v meziválčném Československu. Jedním z nejzajímavějších exponátů bude jistě i autobus Tatra 27, který byl v Olomouci provozován v době okupace. Nejstarším vozidlem bude Renault z roku 1903. Na Hanácký okruh se posádky sjedou nejen z celé České republiky, k nejvzdálenějším budou patřit veteránisté z Plzně, Liberce, ale také dvě posádky ze Slovenska a jedna z Německa.
Po vyhlášení nejelegantnějšího automobilu a motocyklu budou od 10.30 hodin historická vozidla postupně startovat v areálu Výstaviště Flora Olomouc z prostoru u Fontány do dopolední etapy. Každé vozidlo i s posádkou bude divákům představeno a start 114 historických automobilů a motocyklů tak potrvá zřejmě až do 12.15 hodin. První etapa zavede posádky do zámecké zahrady zámku Tovačov. Od 12.30 až do14.30 hodin budou opět všechna vozidla vystavena. Poté bude před vstupní bránou do zámku odstartována druhá etapa, která historické automobily a motocykly přivede zpět do Olomouce. Cíl bude tentokrát slavnostní, neboť posádky budou dojíždět na Horní náměstí do prostoru u Sv. Trojice. Letošní trasa jubilejního XX. Hanáckého okruhu měří 90 km a vede přes některé obce v samém srdci Hané. ( Hněvotín, Bystročice, Dubany, Charváty, Dub nad Mor., Věrovany a Tovačov, odpoledne to bude Citov, Brodek u Přerova, Majetín, Velký Týnec NC Olympia, Velký Týnec, Přáslkavice , Velká Bystřice, Olomoucc-cHorní náměstí. ) V některých z nich čekají posádky zábavné či vědomostí průjezdní kontroly (Hněvotín, Dub, Brodek, NC Olympia a Velká Bystřice. Vítězem se však stane každý, kdo se strojem starším více než 80 let přijede bez závady do cíle.