V Mohelnicê zastavilê kamión. Zakázany upravê mužó na pokôtách přêjit až na statisice!
Od šômperskéch polêcajtu – Dopředô je potřeba řict, že žêvot kamijóňáku rozhodně néni jednodôché. Kromě teho, že ‚řidič, ten tvrdé chleba má’, nad něma visi dodržováni bezpečnostnich přestávek, časovy omezeni, gdê nesmijó vubec na sêlnicô, čê postáváni v kolonách. A přê tym fšeckym je jasny, že pokaváď se kolečka netočijó, nevêdělává se…
To ovšem na drôhó stranô nemuže bêt omlôva pro porôšováni nebo obcházeni platnéch předpisu, ê gdêž řádně komplikôjó žêvot. Kosa na kameň padla v Mohelnicê. Přê sêlnični kontrólê jednyho kamijónô ’kamion tymem PČR‘ se teho zešlo vic, než co bê běžná kontróla muhla vêmáknót.
Bêlo totiž zjištěny, že šofér měl za jizdê aktivovany zařizeni pro ovlivněni tachografô. To vêpl minôtô před tém, než ho stoplê. Jenomže jeho domněnka, že se na to nepřênde, bêla špatná. Tymovém specialistum asi bêlo jasny, po čem maji jit. To nakonec aji našlê. Podle informaci polêcejni mlôvči Jiřinê Vêbihalové přê poôžêti takovyho ôdělátka tachograf vêkazôje dobô jizdê jako čas odpočênkô. To ômožnilo šoférovi řidit bez ohledô na povinny bezpečnostni přestávkê. Šoférovi tak muže hrozêt až třê leta natvrdo, zákaz činnosti nebo propadnóti věcê, pro dopravca to znamená možnó pokôtô ve správnim řizenim až 350 000 kaček.
Jenomže tym to ještě neskončêlo. Ô stényho auta přê technické prohlidce objevilê takê zařizeni k ovlivněni funkce vstřikováni močovinê (AdBlue) do vyfukovyho systémô pro sniženi emisi. Tym pádem bêl systém nefunkčni. V tymto připadě de o zásah do homologace vozdila, za což muže provozovatel dostat flastr až 100 00 kaček. Stény nepovoleny upravê bêlê přê kontrólách zjištěny aji ô dalšiho českyho autodopravca.
Zařizeni pro nepovoleny upravê bêlê přê kontrólách zajištěny. Fotkê mámê z polêcejnich zdroju.